Werkjaar 2017

2017-2018 werd een werkjaar waarin meer digitale opdrachten werden uitgevoerd:
logo, tattoo, uitnodiging met persoonlijk monogram… vanuit potloodschets tot digitaal ontwerp.
Zeer persoonlijke felicitaties, al dan niet uitgevoerd op groot formaat, werden toch nog bij voorkeur kalligrafisch uitgewerkt, aangevuld met illustratief aquarelwerk of vergulding; net als vermeldingen in Gulden Boeken aangevuld met heraldisch werk.

De App “Letters in Bruges” was weer aan een update toe. Een artikel over de app werd gepubliceerd in het tijdschrift van Scriptores.

Heel veel goede herinneringen bewaar ik aan CLAS Festival 2017 in Cirencester (UK) waar ik een week lang in het gedreven gezelschap van internationale studenten mijn workshops Impuls en Inspiration mocht delen.

CWXRM als afsluiting van 100 jaar oorlog (14-18) werd aan de installatie van Koen Vanmechelen en de 600.000 beeldjes door vrijwilligers gemaakt ook een Poëzieroute toegevoegd: mijn werk geeft de woordeloze emotie weer, het verdriet en de onmacht van de mens in deze gruwel.

In Brugge bij E.L.I. werkte ik verder aan de bibliotheek: ruim 800 boeken werden tot dusver geïnventariseerd en gecatalogiseerd. Hopelijk kan ik dit jaar de inventaris finaliseren en kan ik de trefwoordencatalogus starten.
De opbouw van SUMI-classes (Simply Understanding Materials and Insights) nam veel tijd in beslag. Maar de reacties van de E.L.I. studenten en het resultaat in hun persoonlijke Project Object loonden ruimschoots de moeite.

E.L.I. On Tour was onze eerste studiereis met de ELI-studenten naar de Schreibwerkstatte en het Klingspormuseum in Offenbach (D). Een schitterende ervaring na een erg zwaar en druk jaar.

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search